dinsdag 7 februari 2012

DIY haarspeldjes

Hi iedereen, laats verveelde ik me een beetje in de ochtend/middag. En kwam ik op het idee om van een saai speltje iets leuks te maken.








 Ik had welleens eerder gezien dat iemand van een kapotte ketting of armand iets leuks maakte. Zo had ik nog een oorbel waarvan ik de andere kwijt was geraakt (woeps!!). Het is een kleine oorbel met een platte achterkant. Perfect om het op iets te plakken. Ik heb dus gezocht naar een speldje en met één seconde lijm erop geplakt. klaar is je speldje. Van een kaal en versleten speldje een leuk speldje!

stap 1: zoek een geschikt sieraad + ook een speldje
stap 2: maak het sieraad passend voor een speldje
stap 3: lijmen en even wachten
                KLAAR!!


Simpel, leuk en ook nog eens snel


Die middag had ik afgesproken met Keava. Ik liet Keava het speldje zien en zij was ook erg enthousiast. Keava kwam op het idee om misschien van stof iets te maken. Nou stof oké, gelukkig hadden we wel wat stofjes. Zo wat nu? 'een bloem'. Ja oke maar hoe? nou zo:

stap 1 : je knipt uit papier een bloem
stap 2 : dit figuuur trek je over op een stof
stap 3 : uitknippen
stap 4 : de uitgeknipte bloemen naai je aan elkaar met naald en draad
stap 5 : plak de bloem op het speldje
              KLAAR!!



We vonden de bloemen erg leuk en hebben er nog een paar bij gemaakt. Ook vond ik nog een oude strik hieraan heb ik een speldje gemaakt.





Vonden jullie deze DIY leuk? is dit voor herhaling vatbaar? weten julie nog een leuk idee voor een Do It Yourself? laat reactie achter bij de comments

3 opmerkingen:

Liza Klein Nagelvoort zei

Hey meiden!

Dankjulliewel voor jullie reactie op mijn blog! En wat een leuk idee van die speldjes! Ga ik ook zeker eens proberen! Gaan jullie vaker DIY stukjes doen? Vind het altijd erg leuk om dat te lezen namelijk!
Misschien is het een leuk idee om elkaar te volgen met GFC?

x Liza (the-fashion-student.blogspot.com)

Selvaggia Capizzi zei

I love your DIY!! you should be doing more of these!

Laura. zei

super leuk dat je het zo allemaal kan maken xx